طراحی مد و لباس

طراحی مد و لباس

طراحی مد هنر استفاده از طراحی ، زیبایی شناسی و زیبایی طبیعی به لباس و لوازم جانبی آن است. تحت تأثیر نگرشهای فرهنگی و اجتماعی است و با گذشت زمان و مکان متفاوت است . در این مقاله می خواهیم بیشتر با طراحی مد و لباس آشنا شویم .  با ما همراه باشید

سبک هایی کار شده طراحی مد لباس

طراحان مد به روش های مختلفی در طراحی لباس و لوازم جانبی مانند دستبند و گردنبند و  اکسسوری و … کار می کنند. به دلیل زمان مورد نیاز برای پوشاندن پوشاک به بازار ، طراحان باید در مواقعی تغییرات سلیقه مصرف کننده را پیش بینی کنند.

مد

طراحان تحقیقاتی راجع به روندهای مد انجام می دهند و آنها را برای مخاطبان خود تفسیر می کنند. طرح های خاص آنها توسط سازندگان مورد استفاده قرار می گیرد. این جوهر نقش یک طراح است. با این حال ، تنوع در این وجود دارد که با رویکرد خرید و فروش و کیفیت محصول تعیین می شود.

به عنوان مثال

خرده فروشان بودجه برای تفسیر روندها از پارچه های ارزان قیمت استفاده می کنند ، اما خرده فروشان با رده بالا اطمینان حاصل می کنند که از بهترین پارچه های موجود استفاده می شود.

ویژگی های طراح لباس

طراحان مد سعی در طراحی لباس هایی دارند که کاربردی و همچنین از نظر زیبایی شناختی خوشایند باشند. آنها فکر می کنند چه کسی احتمالاً پوشیدن پوشاک و موقعیت هایی را که در آن پوشیده خواهد بود ، داشته و در طیف گسترده ای از مواد ، رنگ ها ، الگوها و سبک ها کار می کنند. گرچه بیشتر لباسهای پوشیده شده برای پوشاک روزمره ، در محدوده محدودی از سبکهای معمولی قرار می گیرند ، معمولاً لباسهای غیرمعمول برای موارد خاص مانند لباس عصرانه یا لباسهای مهمانی جستجو می شوند.

برخی از لباس ها به طور خاص برای یک فرد ساخته می شوند ، مانند موارد Haute couture یا خیاطی موزون. امروزه بیشتر لباس ها برای بازار انبوه طراحی شده اند ، به خصوص لباس های گاه به گاه و روزانه ، پوشیدن را آماده می نامند.

کسب و کار خانگی

طراحان مد ممکن است تمام وقت را برای یک خانه مد کار کنند ، به عنوان ‘طراحان داخل خانه’ که صاحب طرح ها هستند ، یا آنها به تنهایی یا به عنوان بخشی از یک تیم کار می کنند. طراحان مستقل کار خود را انجام می دهند ، طرح های خود را به خانه های مد ، به طور مستقیم به مغازه ها یا تولید کنندگان لباس می فروشند. پوشاک دارای برچسب خریدار است. برخی از طراحان مد برچسب های خاص خود را تنظیم می کنند که در زیر طرح های آنها به بازار عرضه می شود.

خود اشتغالی

برخی از طراحان مد خود اشتغالی دارند و برای مشتری های خاص طراحی می کنند. سایر طراحان سطح بالا مد به فروشگاه های تخصصی یا فروشگاه های سطح بالا مد می پردازند. این طراحان لباس اصلی ، و همچنین لباس هایی را ایجاد می کنند که روندهای مد روز را دنبال می کنند.

برند

 بیشتر طراحان مد ، برای تولید کنندگان پوشاک کار می کنند ، و طرح های مد مردانه ، زنانه و کودکان را برای بازار انبوه ایجاد می کنند. مارک های بزرگ طراح که به عنوان نام تجاری خود  احتمالاً توسط تیمی از طراحان فردی تحت نظارت مدیر طراحی طراحی می شوند.
طراحی پوشاک
طراحان مد به روش های مختلفی کار می کنند. برخی ایده های خود را بر روی کاغذ ترسیم می کنند ، در حالی که برخی دیگر پارچه را به شکل لباس می پوشانند. هنگامی که یک طراح کاملاً از تناسب کاری (یا موصل) راضی باشد ، وی با یک سازنده الگوی حرفه ای مشورت می کند که سپس نسخه نهایی و کار شده آن را از کارت یا از طریق یک سیستم کامپیوتری تهیه می کند. سرانجام ، یک پوشاک نمونه ساخته شده و بر روی یک مدل آزمایش می شود تا اطمینان حاصل شود که این یک لباس عملیاتی است.