لباس های نوزادی

لباس های نوزادی

تونبان | نی‌نی‌ها به دنیا می‌آیند و مثل یک آدم گنده به کلی وسیله نیاز دارند. از شیشه شیر و ظرف غذا و لوازم بهداشتی بگیرید تا کمد و رختخواب و کالسکه و صندلی و از همه مهم‌تر لباس است که باید اهمیت زیادی به آن داد با ما همراه باشید تا بیشتر با لباس های نوزادی آشنا شوید.

اندازه لباس نوزاد و کودک نوپا معمولاً بر اساس سن انجام می شود.

  • ۰ تا ۳ ماه
  •  ۳ تا ۶ ماه
  •   ۶ تا ۹ ماه
  •  ۹ تا ۱۲ ماه
  •   ۱۲ ماه
  •   ۱۸ ماه
  •  ۲۴ ماهگی

قواعد دوختی لباس نوزاد

 هرچند برای دوخت لباس های نوزادی ، اندازه هایی تعریف نشده و استانداردی وجود ندارد. بیشتر خرده فروشان نمودارهای اندازه را بر اساس وزن ، قد یا هر دو کودک تهیه می کنند و وزن و صدک کودک نیز ممکن است برای اندازه گیری مناسب لباس برای نوزاد استفاده شود. یک نوزاد ممکن است کشش داشته باشد و لزوماً لباس هایی را بپوشاند که به اندازه کافی شل باشد تا حرکت کند.

تاریخچه لباسنوزاد

در سده های گذشته ، ویژگی های متمایزی را بین طبقات اجتماعی فرض می کرد. لباس ها پتانسیل قدرتمندی در نمایش تمایز اجتماعی داشتند. به طور کلی کودک مد توسط طبقه های بالا یا به اصطلاح نخبگان مورد سوء استفاده قرار گرفت تا نمادهای قدرت ، ثروت ، ثروت را معامله کند. ظاهر کودکان برای نشان دادن جایگاه خانواده در جامعه مفید بود. در حالی که از طرف دیگر ، طبقات کارگر درگیر این نوع تمرین نبودند ، زیرا لباس باید عملی و گران قیمت نبود. لازم به یادآوری است که در جامعه فئودالی ، مانند جامعه صنعتی ، کودکان و افراد بزرگسالی نیز کار می کردند. ارزش نمادین بین طبقات بالا و اشراف نه تنها یک ویژگی غربی بود.

به عنوان مثال

در برخی از کشورهای آفریقایی یا شرقی رنگ ها و شکل ها از اهمیت ویژه ای برخوردار بودند ، در حالی که نخبگان غربی متمرکز بر پارچه ها و مواد گرانبهای بودند. اما احتمالاً مد اروپای غربی استرس بیشتری بر بازنمایی موقعیت های اجتماعی از طریق لباس ایجاد می کند. در حقیقت ، این شیوه قبلاً در اواخر قرن سیزدهم میلادی مرسوم شد. نقاشی های خانوادگی و پرتره ها بین طبقات عالی اروپایی بسیار متداول بود ، بنابراین امروزه نمونه های زیادی از ویژگی های باستانی  را داریم.

لباس کودکان در دوره باستان

مشخصه ویژه کودک باستان باستان عدم وجود تفاوت های جنسیتی مشخص بین کودکان خردسال است. پس از سن خاصی ، دختران در لباس های بزرگ و پسران با شلوار یا لباس های معمولی نظامی نقاشی می شدند. اما قبل از رسیدن به ده سال ، معمولاً ، کودکان بدون توجه به پسر بودن یا دختر بودن ، آنها را با پوشیدن لباس مجلسی نشان می دادند. نمادهای ثروت و قدرت توسط این لباس های غنی ترجمه شده است ، با لباس های عظیمی پر از تزئینات ، زیور آلات و جزئیات گلدوزی شده. این نوع از سبک ها در قرن ۱۴ میلادی در دادگاه اسپانیا توسعه یافت و در سایر کشورهای كاتولیك مانند ایتالیا یا فرانسه نیز رایج شد.

این سبک غنی ، تقریباً برای یک ناظر مدرن ، شناختن پسران از دختران بسیار دشوار است. نمونه های بسیاری از دادگاه اروپایی قرن ۱۷ و ۱۸ ، جایی که نقاشی های خانوادگی در آنجا بیان قدرت بسیار مهمی است. در فرانسه ، نقاشی های الیزابت وگی و لبران ، فرزندان جوان مری آنتوانت را نشان می داد ، و پسر کوچکتر ملکه نیز با لباس سفید و نرم و سنتی و لباس مجلسی پوشیده شده است.

فروش لباس کودکان

در ایالات متحده ، قبل از دهه ۱۸۹۰ ، کودکان به طور عمده لباسهایی را که والدین تهیه می کردند می پوشیدند که هرگز به خرید آن از فروشگاه ها اقدام نمی کردند. تا سال ۱۹۱۰ ، فروشندگان برای فروش لباس كودكان “ساختار تبلیغاتی” را برای كودكان ایجاد كرده بودند ، كه منجر به افزایش قابل توجه در فروش لباس های تولیدی بچه ها ، لباسهای نوزادان  و لباسهای بچه گانه شد. تا سال ۱۹۱۵ ، لباس کودک به یکی از بزرگترین صنایع کشور تبدیل شده بود.

تولیدی و عمده فروشی پوشاک مشهد تونبان

تونبان برند برتر پوشاک ایرانی ، تولید کننده ی انواع لباس ست زنانه و مردانه ، لباس راحتی مردانه و زنانه ، لباس ورزشی مردانه و زنانه ، تیشرت شلوار مردانه و … می باشد .

 تولیدی پوشاک تونبان

 تولیدی پوشاک اندیشه